Nu har vi varit tillbaka i Sverige i över två veckor (herregud vad tiden springer iväg) och jag känner att det är dags att ta tag i det avslutande inlägget på den FANTASTISKA resa som jag och Henrik gjort tillsammans. Det sista som Henrik skrev om i förra inlägget var vår tid Bali, så jag tänkte helt enkelt ta vid därifrån och dra mig till minnes. Det kommer inte bli ett lika långt inlägg som vanligt pga. att jag numera är en heltidsjobbande kvinna som är trött på kvällskvisten. Det är väl en vanesak, såklart. Men dåså, nu kör jag.

Vi tog en speedboat från Bali till Gili Trawangan, som är den största av Gili-öarna - och den mest partyglada. Här spenderade vi över en vecka. Tanken var att vi skulle varva ner och bli riktigt less på att softa innan vi skulle dra hem till Sverige igen. Henrik hade lite svårt att komma ner i varv först, men han kom snart in i lunket han med. Det hade ju hittills varit en väldigt fartfylld resa där vi hittat på mycket, och nu var det ju istället lågt tempo som stod på schemat mest hela tiden.

På Gli Trawangan fanns ett väldigt bra utbud av restauranger, vilket var väldigt härligt, men däremot var inte stränderna någon höjdare. Detta var troligtvis på grund av att det precis varit regnperiod, vilket gjort att det sköltjs upp döda korallet och dylikt på stranden. Något som också gjorde det svårt att gå på botten överlag.

Trots detta hade vi det såklart väldigt härligt, och spenderade det mesta av tiden på olika strandklubbar istället. Henrik passade även på att dyka litegrann, ett par dagar hyrde vi cykel och undersökte ön och en dag åkte vi på en snorkeltur där vi fick snorkla med SKÖLDPADDOR. Så häftigt. Det var alltiså inte enbart sol och bad som gällde.

Bildkavalkad från Gili Trawangan:

Sophämtningen. Det fanns bara cyklar, häst och vagn på ön.

Nyttiga drinkar på ett veganskt ställe som heter Pituq. Väldigt god mat också, trots avsaknad av kött!

Utebio!

En bild som jag har skrattat mycket åt. Hehehehe!

Jag och en chokladrätt som vi delade på vår favoritrestaurang på Gili T - Scallywags.

Sånt som händer i Asien

När det endast var en halv vecka kvar innan vi skulle åka tillbaka till Sverige bestämde vi oss för att kolla in en annan Gili-ö vid namn Gili Air. Denna ö var vi tyvärr inte lika förtjusta i så det blev bara en natt där innan vi åkte tillbaka till Bali för att spendera de sista få dagarna där.

Här bodde vi i en strandort som heter Sanur, de sista dagarna var väldigt lugna men Henrik var iväg på en dykutflykt där han bland annat fick se ROCKOR. Se film från det och ett annat dyk i slutet av inlägget.

Sammanfattningsvis var vi borta i prick 10 veckor, under den tiden hann vi med fem länder och boende vi på 18 olika hotell/guesthouses (dessutom en husbil och ett tält). Vi är båda överens om att alla länder var fantastiska och väl värda ett besök men att Nya Zeeland var bäst. Slutställningen i Yatzy-maratontabellen blev (tyvärr): 110 - 100 till Henrik, men det var  nog helt klart det bästa för husfriden om man säger så.

Slutligen vill jag skriva att jag har fått uppleva så mycket nya, roliga och häftiga saker på den här underbara resan och att jag har fått göra det med min absoluta favoritperson i hela världen känns himla fint. Henrik, jag älskar dig mest.

Gör oss redo för en selfie...

... SMILE!

Puss och tack alla ni som följt oss på denna långresa!

/ Sophie

Gili & avslutningen på en fantastisk resa

Allmänt Kommentera

Bildkavalkad från Gili Trawangan:

Sophämtningen. Det fanns bara cyklar, häst och vagn på ön.

Utebio!

En bild som jag har skrattat mycket åt. Hehehehe!

Sånt som händer i Asien

Gör oss redo för en selfie...

... SMILE!

Puss och tack alla ni som följt oss på denna långresa!